KirándulÁSZok

Fényes Tanösvény, Tata

2024. szeptember 29. - Gottlieb Tímea

Az első kirándulásunk, amit szeretnék nektek bemutatni az nem más, mint a tatai Fényes Tanösvény.

Tata körülbelül 50 percnyi autóútra található Győrtől, de tömegközlekedéssel is ugyanúgy könnyen megközelíthető. Egyébként érdemes alaposabban is szemügyre venni ezt a várost, ugyanis nagyon sok szép látnivaló található itt, mint pl.: tatai vár, az Öreg-tó, amelynek partján tehetünk egy kellemes sétát, továbbá itt található egy Angolkert valósághű műromokkal együtt, valamint számos múzeum és templom is gazdagítja a város arculatát.

A Fényes Tanösvény egy viszonylag közkedvelt és népszerű kirándulóhely, könnyen teljesíthető rövidsége miatt, gyerekeknek és felnőtteknek is kiváló program lehet. Egész évben látogatható, interaktív módon mutatja be a környék természeti kincseit. Az alábbi hivatalos weboldalon megtalálhattok minden hasznos információt a nyitvatartással és a jegyárakkal kapcsolatban.

Mi már kétszer is végigjártuk a tanösvényt, az első alkalom eléggé emlékezetesre sikeredett. Alapból borongósan indult a reggel, de úgy gondoltuk, hogy vágjunk bele, talán nem fog ránk szakadni az ég. Sajnos tévedtünk :D Ahogy elindultunk otthonról cseperegni kezdett az eső, de ez az aprócska probléma egyáltalán nem szegte kedvünket. Ahogy a parkolóba értünk, csodálkozva láttam, hogy a nem éppen kellemes időjárás ellenére is bőven akadnak látogatók. Esernyőt természetesen nem vittünk magunkkal.

A jegyvásárlás után nekivágtunk a rövidke sétának, és bizony nem kellett sokat gyalogolnunk, eleredt az eső. Később azonban egyáltalán nem bántuk, mivel nagyon különleges hangulatot kölcsönzött az eső a tanösvénynek. Sokkal jobban élveztük, viccesebb volt így kipróbálni az úszó stéget, amivel a part egyik végéből a másikba lehetett áthúzni magunkat. Úgy éreztük magunkat, mintha ismét gyerekek lennénk. A kötélhídon nem győztük egymást vízzel fröcskölni.

Izgalmas kaland, főleg, hogy a tanösvény útvonala szinte végig egy víz fölötti pallósoron vezet. Az út mellett információs táblák mutatják be a hely élővilágát. Van egy fából épült kilátó is, ahol picit megpihenhetünk és megcsodálhatjuk a természet szépségeit. Mintha belecsöppennénk egy teljesen másik világba.

Mindenképpen csak ajánlani tudom ezt a helyet, gyerek és felnőtt számára is abszolút élvezhető, remek kikapcsolódás.

T

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.