KirándulÁSZok

Bence-hegyi kilátó, Velence

2024. szeptember 29. - Gottlieb Tímea

Emlékszem, ez a kis kirándulásunk teljesen spontán és meglepetésszerű volt. Az egyik hétvégén párom elém állt, hogy öltözzek, elmegyünk valahová csavarogni. Elképzelni sem tudtam, hogy mit találhatott ki, elvégre egész nap borult volt az ég, helyenként zuhogott az eső is.

Viszonylag ismerős utakon mentünk, zenét hallgattunk, jó volt a hangulat. Az időjárás teljesen kiszámíthatatlannak bizonyult, egy-egy faluban/városban esett, máshol pedig nem.

De még mindig nem tudtam, hogy merre megyünk. Ahogy közeledtünk az úticélunk felé, voltak ugyan sejtéseim, de párom még mindig nem volt hajlandó elárulni, hogy hova tartunk. Végül aztán amikor elértük a Velencei tavat, rámutatott egy számomra különös építményre a távolban, hogy bizony mi most éppen oda tartunk.

A Velencei tó egy eléggé közkedvelt üdülőhely, gyönyörű környezetben fekszik. Többször is voltunk már errefelé, és emlékszem, hogy mindig azt a fura építményt figyeltem a partról, ami történetesen a Sukoró melletti Bence-hegyen magasodott.

Kirándulásunk úticélja nem más volt, mint a Bence-hegyi kilátó. Ezt a fura építményt 2018-ban nyitották meg, ugyanis a korábbi törekvések meghiúsultak. A ’60-as években egy elavult olajfúró tornyot helyeztek ide kilátó gyanánt, de karbantartás hiányában a ’80-as évekre a torony szerkezete életveszélyessé vált, le kellett rombolni.

Gyönyörű kilátás nyílik a teljes Velencei-tóra, a környező tájra, dombokra. A kilátóba belépődíj fizetése szükséges, az alábbi oldalon megtalálhattok minden fontos információt. (bár itt az oldalon azt írják, hogy a parkolás is fizetős, mi amikor voltunk júliusban, nem kellett fizetni érte)

Fényes Tanösvény, Tata

Az első kirándulásunk, amit szeretnék nektek bemutatni az nem más, mint a tatai Fényes Tanösvény.

Tata körülbelül 50 percnyi autóútra található Győrtől, de tömegközlekedéssel is ugyanúgy könnyen megközelíthető. Egyébként érdemes alaposabban is szemügyre venni ezt a várost, ugyanis nagyon sok szép látnivaló található itt, mint pl.: tatai vár, az Öreg-tó, amelynek partján tehetünk egy kellemes sétát, továbbá itt található egy Angolkert valósághű műromokkal együtt, valamint számos múzeum és templom is gazdagítja a város arculatát.

A Fényes Tanösvény egy viszonylag közkedvelt és népszerű kirándulóhely, könnyen teljesíthető rövidsége miatt, gyerekeknek és felnőtteknek is kiváló program lehet. Egész évben látogatható, interaktív módon mutatja be a környék természeti kincseit. Az alábbi hivatalos weboldalon megtalálhattok minden hasznos információt a nyitvatartással és a jegyárakkal kapcsolatban.

Mi már kétszer is végigjártuk a tanösvényt, az első alkalom eléggé emlékezetesre sikeredett. Alapból borongósan indult a reggel, de úgy gondoltuk, hogy vágjunk bele, talán nem fog ránk szakadni az ég. Sajnos tévedtünk :D Ahogy elindultunk otthonról cseperegni kezdett az eső, de ez az aprócska probléma egyáltalán nem szegte kedvünket. Ahogy a parkolóba értünk, csodálkozva láttam, hogy a nem éppen kellemes időjárás ellenére is bőven akadnak látogatók. Esernyőt természetesen nem vittünk magunkkal.

A jegyvásárlás után nekivágtunk a rövidke sétának, és bizony nem kellett sokat gyalogolnunk, eleredt az eső. Később azonban egyáltalán nem bántuk, mivel nagyon különleges hangulatot kölcsönzött az eső a tanösvénynek. Sokkal jobban élveztük, viccesebb volt így kipróbálni az úszó stéget, amivel a part egyik végéből a másikba lehetett áthúzni magunkat. Úgy éreztük magunkat, mintha ismét gyerekek lennénk. A kötélhídon nem győztük egymást vízzel fröcskölni.

Izgalmas kaland, főleg, hogy a tanösvény útvonala szinte végig egy víz fölötti pallósoron vezet. Az út mellett információs táblák mutatják be a hely élővilágát. Van egy fából épült kilátó is, ahol picit megpihenhetünk és megcsodálhatjuk a természet szépségeit. Mintha belecsöppennénk egy teljesen másik világba.

Mindenképpen csak ajánlani tudom ezt a helyet, gyerek és felnőtt számára is abszolút élvezhető, remek kikapcsolódás.

T

Bemutatkozás

Sziasztok!

Sosem voltam jó az ilyen bemutatkozások megírásában, most mégis megpróbálok pár sort összekaparni rólam/rólunk és arról is, hogy mégis miről fog szólni ez a blog.

Igazából egy emlékplatformnak, naplónak szánom, ahol összegyűjtöm az összes kirándulásunkat, túránkat, valamint mellékelem hozzájuk az általunk készített képeket is.

És akkor most előszónak jöjjön pár infó, hogy kik is vagyunk mi. Párommal már az összeismerkedésünk elején kiderült, hogy mindketten nagyunk szeretünk kirándulni, új és elhagyatott helyeket felfedezni, valamint megörökíteni mindazt, amit látunk. Nagyon sokat dolgozunk mindketten, de amikor az időjárás, a pénztárcánk és a szabadidőnk is engedi, felkerekedünk és meglátogatjuk a természetet.

Már gyerekkoromtól kezdve imádtam a szabadban lenni. Apukám nagyon sokszor elvitt a Duna parthoz, sok izgalmas helyet mutatott nekem, amelyek meghatározó helyszínek voltak számára ifjúkorában.

Imádtam nézni a hömpölygő Dunát, az erőműnél a zsilipelést, csavarogni az erdők alatt, körbejárni a Varjasi gödröket - amely három kisebb tóból áll -, sétálgatni a zárásokon és a töltéseken, valamint hallgatni apukám viccesebbnél viccesebb történeteit a régi szép időkről.

Ez ma sincs másképp. Ma már teljesen más szemmel szemlélem gyerekkorom kedvenc helyszíneit, megtanultam meglátni a szépségét, értékelni a létezését, és érezni gyógyító erejét.

Párommal eddig nagyon sok szép helyen jártunk, amelyeket szeretnénk nektek bemutatni, saját képeinkkel illusztrálni, ugyanakkor elmesélni pár történetet, amelyek olyankor izgalmasabbá és viccesebbé tették az utazásainkat.

Azért hoztam létre ezt a kis blogot, hogy megmutathassam nektek az anyatermészet csodáit, hogy olykor a legapróbb dolgok okozhatják a legnagyobb örömöt.